.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت


اساس اقتصاد قبرس شمالی بر بازار آزاد استوار است. در این کشور صنعت گردشگری در رتبه اول قرار دارد و بیشترین نقش را در اقتصاد منطقه ایفا می کند. سالانه بیش از یک میلیون گردشگر به قبرس شمالی سفر می کنند.

کشاورزی فروش املاک و مستغلات به سرمایه گذاران خارجی مسافرت رفتن و تجارت در زمینه های دیگر در وضعیت اقتصادی قبرس شمالی موثر است در این مقاله به بررسی وضعیت اقتصادی این کشور می پردازیم.

وضعیت اقتصادی قبرس شمالی چگونه است؟

قبرس شمالی از نظر سیاسی و اقتصادی به ترکیه وابسته است. واحد پول رسمی این کشور لیر ترکیه است و حقوق کارمندان و کارمندان دولت نیز بر اساس لیر پرداخت می شود.

با این حال، بیشتر معاملات تجاری بر اساس سایر ارزهای جهانی انجام می شود. به عنوان مثال، پول پوند برای خرید و فروش خانه و اتومبیل در قبرس شمالی استفاده می شود. دانشگاه ها برای دریافت شهریه خود از دلار و یورو استفاده می کنند. برای اجاره خانه باید بر اساس دلار با مالک به توافق رسید.

متأسفانه، داده های اقتصادی فعلی از قبرس شمالی در دسترس نیست. این در حالی است که طبق داده های منتشر شده در سال 2015، نرخ بیکاری در این کشور در قرن بیست و یکم زیر 8 درصد و تورم سالانه زیر 4 درصد است.

بر اساس این آمار، حدود 69 درصد از تولید ناخالص داخلی قبرس شمالی به بخش خدمات، که شامل بخش های تجارت، گردشگری و آموزش است، اختصاص دارد. به طور کلی اقتصاد قبرس شمالی مبتنی بر صنعت گردشگری، تجارت، خرید و فروش ملک در قبرس شمالی و آموزش و رشد است.

سوم: وضعیت دانشگاه ها در قبرس شمالی

یکی دیگر از صنایع اصلی قبرس شمالی، صنعت آموزش است. دو دانشگاه بین المللی مدیترانه شرقی در فاماگوستا و دانشگاه بین المللی قبرس (CIU) در نیکوزیا از مهم ترین مراکز دانشگاهی در قبرس شمالی هستند. سایر مراکز دانشگاهی در قبرس شمالی نیز هر ساله میزبان دانشجویان زیادی هستند.

جذب دانشجویان خارجی، پرداخت شهریه مدرسه، اجاره ملک، خوابگاه دانشجویی و تقویت اقتصاد داخلی به این معناست که مراکز آموزشی نقش مهمی در اقتصاد قبرس شمالی داشته اند.

حضور دانشجویان بر زندگی اجتماعی شهرهای قبرس شمالی که دانشگاه ها در آن مستقر هستند تأثیر گذاشته است. با بازدید از شهرهایی مانند فاماگوستا یا نیکوزیا می توانید عشق به زندگی و زیبایی مردم را ببینید.

چهار: وضعیت فروش املاک و مستغلات در قبرس شمالی

یکی از راهکارهای دولت برای جذب سرمایه گذار خارجی، فروش ملک و زمین به گردشگران و مهاجران است. در حال حاضر صنعت ساخت و ساز و فروش ملک نقش مهمی در وضعیت اقتصادی قبرس شمالی ایفا می کند. هر ساله هزاران سرمایه گذار اروپایی و ایرانی برای اخذ اقامت قبرس شمالی به خرید خانه می روند.

مشاغل مرتبط با املاک و مستغلات نیز در قبرس شمالی در حال توسعه هستند. به عنوان مثال، می توان در مورد ساخت و ساز و املاک صحبت کرد که در سال های اخیر به سرعت افزایش یافته است.

قبل از بررسی یکی دیگر از عوامل موثر بر وضعیت اقتصادی قبرس شمالی، شما را به خرید ملک در قبرس شمالی دعوت می کنیم.

پنج: واردات و صادرات در قبرس شمالی

صادرات و واردات در قبرس شمالی توسط ترکیه انجام می شود و البته نقش مهمی در اقتصاد قبرس شمالی خواهد داشت. صنعت در این کشور نقش چندانی ندارد. در نتیجه بسیاری از منابع جزیره مانند مواد غذایی، سوخت، محصولات شیمیایی و پوشاک از طریق واردات تامین می شود. این مشکل وضعیت مطلوبی را برای بازرگانان قبرس شمالی ایجاد کرده است.

صادرات از قبرس نیز وضعیت خوبی دارد. محصولات کشاورزی، صنایع دستی، پوشاک و برخی محصولات صنعتی مهمترین کالاهای صادراتی قبرس شمالی را تشکیل می دهند.

شش: وضعیت صنایع سنگین در قبرس شمالی

در سال های اخیر، تولید و صنایع سنگین نقش مهمی در رشد اقتصادی قبرس شمالی نداشته است. اما دولت این کشور سعی کرده به تدریج زیرساخت های لازم برای توسعه بخش های صنعتی را شکل دهد. ساخت فرودگاه قبرس شمالی، ترویج صادرات و واردات، ایجاد قوانین حمایتی و کاهش نرخ مالیات برای شرکت های تولیدی از جمله راهکارهای دولت برای حمایت از صنایع بوده است.

نکته دیگر مربوط به توسعه صنایع سنگین در قبرس شمالی مربوط به کشف میدان گازی آکینوز است. این میدان گازی که در سال ۲۰۱۸ کشف شد، ۳۲۵ میلیارد متر مکعب ظرفیت دارد و یکی از بزرگترین میدان‌های گازی دریای مدیترانه به‌شمار می‌رود. اگرچه قبرس شمالی هنوز از این میدان برداشت نکرده است، اما می توان پیش بینی کرد که میدان گازی آکینوز در آینده نقش مهمی در اقتصاد قبرس شمالی خواهد داشت.

وضعیت استخدام در قبرس شمالی euromy



قبرس شمالی جمعیت فعال کمی دارد. مردم محلی اغلب در صنایع کشاورزی و گردشگری کار می کنند و تعداد کمی در صنایع تولیدی، دانشگاه ها و ارائه خدمات اجتماعی کار می کنند. این موضوع همانطور که در مقاله در مورد مشاغل پردرآمد در قبرس شمالی ذکر شده است، کار برای مهاجران را در قبرس شمالی آسان کرده است.

در حال حاضر حداقل درآمد در قبرس شمالی 14600 لیر بدون مالیات و میانگین حقوق حدود 800 دلار در ماه است. البته اگر نیروی فنی و مهندسی موثری باشید، امکان دریافت حقوق بالاتر را دارید.

نکته دیگر این است که مکان مناسبی برای کسب و کارهای جدید در قبرس شمالی است. بسیاری از ایرانیان برای راه اندازی کسب و کار خود به قبرس شمالی می روند. محوطه سازی، رستوران ها، مغازه ها، نانوایی ها، بستنی فروشی ها و ... از جمله پروژه هایی است که ایرانی ها به خوبی انجام داده اند. مدل مو در قبرس شمالی به خوبی مورد توجه قرار می گیرد.

بله، اگر می خواهید در بازار تجاری قبرس شمالی موفق تر باشید، بهتر است زبان ترکی خود را بهبود بخشید. مردم محلی حتی از انگلیسی استفاده می کنند، اما زبان رسمی این کشور ترکی است و ترک زبانان شانس بیشتری برای یافتن شغل دارند.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : hami70
ت : چهار شنبه 12 ارديبهشت 1403
.

متن آهنگ آروم جونم بدون تو دیگه نمیتونم سینا شعبانخانی

آرومِ جـــونم! بدونِ تو؛ دیگه نمی تونم! به خدا؛ خسته اس این دلِ خونم!♫! بدونِ تو؛ دیگه نمی تونم! نمی تـونـــم!♫! آرومِ جــــونم! بدونِ تو؛ دیگه نمی تونم! به خدا؛ خسته اس این دلِ خونم!♫! بدونِ تو؛ دیگه نمی تونـم! نمی تونـــم!♫!

https://musicdel.ir/single-tracks/135593/



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : hami70
ت : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی