.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

متن آهنگ غول آسیا وحید مرادی

استقلال تا نفس کشمه تی هوادارمه همه آماده باش می تو جشن قهرمانیه همه بزن بکوب رسم ما ایرانیه این قهرمانیه بی شکست رکورد جهانیه امی فرهاد خان مجیدی می باعث بانیه استقلال تا نفس کشمه تی هوادارمه استقلال هر جا باشم تی پرچم دارمه عشق من رنگ آبی جان دمه پیغام تبریک به تاجای ایران دمه

https://musicdel.ir/single-tracks/155471/



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : hami70
ت : یک شنبه 20 اسفند 1402
.

متن آهنگ محسن ابراهیم زاده من تموم این روزارو فکر میکردم به تو

ﺧﻮاب دﻳﺪم ﺧﻴﺲ ﺑﻮد ﭼﺸﻤﺎت ﻣﻦ ﻣﺮدم ﻣﮕﻪ

ﺧﻴﻠﻰ ﻏﻢ داﺷﺘﻰ ﺗﻮی دﻧﻴﺎت ﻣﻦ ﻣﺮدم ﻣﮕﻪ

ﺧﻮاب دﻳﺪم ﺑﻐﺾ ﻣﻴﻜﺮدی ﻣﻦ ﻣﺮدم ﻣﮕﻪ

دوﺳﺖ داری ﻣﻴﺘﻮﻧﻰ ﺑﺮﮔﺮدی ﻣﻦ ﻣﺮدم ﻣﮕﻪ

ﻣﻦ ﻫﻨﻮز ﻫﺴﺘﻢ ﻧﻤﺮدم ﻛﻪ ﺗﻮ ﻏﻤﮕﻴﻨﻪ ﺻﺪات

ﻣﻦ ﻫﻨﻮزم ﺗﺐ ﻛﻨﻰ از ﻏﺼﻪ ﻣﻴﻤﻴﺮم ﺑﺮات

ﻣﻦ ﻫﻨﻮز ﻫﺴﺘﻢ ﻧﻤﺮدم ﻛﻪ ﭘﺮه دﻟﺸﻮره ای

اﻳﻦ ﻫﻤﻪ آدم ﺗﻮ دﻧﻴﺎ ﻫﺴﺖ ﺗﻮ ﭼﻴﺰ دﻳﮕﻪ ای

ﻣﻦ ﺗﻤﻮم اﻳﻦ روزارو ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﺮدم ﺑﻪ ﺗﻮ

ﺗﻮ ﺗﻤﻮم ﻟﺤﻈﻪ ﻫﺎﺗﻮ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﺮدی ﺑﻪ ﻣﻦ

ﺗﻮ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻮدی ﺑﺮﮔﺮدم ﺑﻪ ﺗﻮ

ﻣﻦ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻮدم ﻛﻪ ﺑﺮﮔﺮدی ﺑﻪ ﻣﻦ

ﻣﻦ ﻫﻨﻮز ﻫﺴﺘﻢ ﻧﻤﺮدم ﻛﻪ ﺗﻮ ﻏﻤﮕﻴﻨﻪ ﺻﺪات

ﻣﻦ ﻫﻨﻮزم ﺗﺐ ﻛﻨﻰ از ﻏﺼﻪ ﻣﻴﻤﻴﺮم ﺑﺮات

ﻣﻦ ﻫﻨﻮز ﻫﺴﺘﻢ ﻧﻤﺮدم ﻛﻪ ﭘﺮه دﻟﺸﻮره ای

اﻳﻦ ﻫﻤﻪ آدم ﺗﻮ دﻧﻴﺎ ﻫﺴﺖ ﺗﻮ ﭼﻴﺰ دﻳﮕﻪ ای

 

 آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده به نام «من تموم این روزارو فکر میکردم به تو»



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : hami70
ت : سه شنبه 10 بهمن 1402
.


اگر نمی دانید چرا ماشین ظرفشویی تمیز نیست و وقتی ظرف ها را بعد از شستن از ماشین ظرفشویی بیرون می آورید، ظروف کثیف هستند و نگران تمیز نبودن ظروف هستید، این مقاله برای شماست. اما قبل از خواندن این مقاله حتما ویدیوی آماده شده را تماشا کنید تا مطالب را بهتر متوجه شوید.

ظروف داخل ماشین ظرفشویی چقدر کثیف هستند؟

اولین قدم این است که نوع لکه ظروف خود را تعیین کنید. می تواند لکه های غذا روی ظروف، لکه های آب یا نشت نمک باشد و هر کدام از این لکه ها محلول مخصوص به خود را دارند.

لکه های غذا روی ظروف باقی می ماند و ماشین ظرفشویی تمیز نمی شود

گاهی اوقات متوجه می شوید که غذا و ذرات غذا روی بشقاب باقی می مانند و سطح غذا به درستی تمیز نمی شود. در اینجا باید به این نکته توجه کنید که آیا تنها یک یا دو ظرف به این صورت وجود دارد یا بیشتر، در این مقاله با یک بررسی دقیق متوجه خواهید شد که چرا ظرف ها باید شسته شوند.

اگر ظرف کثیف باشد، غذای کمتری وجود خواهد داشت

زیرا در برخی موارد تعمیر ظرف شویی بوش ، اگر ظروف به درستی مرتب نشده باشند، ممکن است یکی دو ظرف آب نداشته باشند و همچنان کثیف باشند. دقت کنید زمانی که ظروف دیگر کاملاً شسته شده اند به دلیل تنظیم باشد، یعنی شستشو انجام شده است، اما یک یا دو ظرف به دلیل تنظیم نامناسب به درستی شسته نشده اند.


اگر ظروف با باقی مانده مواد غذایی کثیف هستند و ماشین ظرفشویی تمیز است

اگر ظروف بسیار کثیف باقی مانده باشد که بیشتر آنها دارای لکه های غذایی هستند، به این معنی است که ظروف تمام نشده اند و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. می توانم بگویم برنامه ای که انتخاب کردید مناسب نبود. در حالت دوم، دستگاه اساسا شارژ نمی شود.

مورد سوم این است که لکه قدیمی و مقاوم است. چهارم، شوینده قوی و موثر نیست. حالت پنجم ناسازگاری. مورد ششم این است که فرآیند شستشو ناقص است. قانون هفتم قطع آب یا برق و هشتم قطره آب است که طبق قانون به درستی توضیح می دهیم و بعد به شواهد نگاه می کنیم و دلایل تمیز نکردن ماشین لباسشویی چیست. و بلافاصله آن را تعمیر کنید.

برنامه ماشین ظرفشویی برای این محصول مناسب نیست.

همیشه باید سطح ظروف و کثیف بودن یا نبودن ظروف را بررسی کنید و اگر ظروف روغن زیادی دارند یا رنگ آن قدیمی و مقاوم است باید برنامه فشرده تری با حرارت بیشتر و زمان بیشتر انتخاب کنید. دستورالعمل ماشین ظرفشویی را بخوانید.

نظافت اولیه ماشین ظرفشویی

به یاد داشته باشید که تمام اتصالات داخلی ماشین ظرفشویی که آب از آنها عبور می کند در معرض کثیفی هستند و به دلیل رطوبت و رسوبات آب می توانند همیشه پر از کثیفی باشند و برای عبور آب از این اتصالات با نیرو و فشار، این لوله های داخلی باید عاری از جرم و رسوبات خاک باشد.

برای رفع این رسوبات و مزاحمت ها، نظافت اولیه یکی از تعهدات کار با ماشین ظرفشویی است. اگر رسوب زدایی به درستی انجام نشود به دستگاه آسیب وارد می کند و ممکن است دستگاه شما توسط پودر رسوب زدا تقلبی و بی کیفیت آسیب ببیند که از شما شارژ می کنیم.

پس لطفا برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی از مواد شوینده استفاده نکنید و به توصیه های دکتر زارف توجه کنید، زیرا فقط دکتر ظرف می تواند ترتیب دقیق ماشین شما و نحوه تمیز کردن ظروف را با ماشین ظرفشویی پیدا کند. برای دریافت پیشگیری از جرم درجه یک و پیشگیری اولیه از جرم می توانید صفحه اینستاگرام ما را بررسی کنید.

مواد شوینده ماشین ظرفشویی با کیفیت بالا

استفاده از یک ماده شوینده اصلی و مرغوب می تواند به شما قدرتی بدهد که اگر ماشین شما قدیمی است یا برند شما چندان قابل اعتماد نیست، می توانید ظروف خود را با خیال راحت در ماشین قرار دهید و نگران تمیز کردن ظرفشویی با ماشین ظرفشویی نباشید. یا نه چون محصولات اورجینال هستند. کیفیت اول از قدرت بالایی برای شستشو استفاده می کند.

نکته: 90 درصد شکایات مربوط به شستشوی نامناسب ماشین ظرفشویی به دلیل استفاده از محصولات تقلبی و بی کیفیت است و معمولاً تمامی مشکلات دستگاه با ارائه محصولات اصلی و باکیفیت برطرف می شود.

قرارگیری صحیح ماشین ظرفشویی

باید این کار را با دقت انجام دهید و به نحوه چیدمان ظروف فکر کنید تا آب پرتاب شده با فشار پروانه ها و آبپاش های اسپری ماشین ظرفشویی به تمام سطح ظروف بالا و پایین برود و ظروف در مسیر قرار نگیرند. یا اینکه آیا آنها .

چنگکی که ظروف را در سبدهای ماشین ظرفشویی نگه می دارد، بهترین راهنمای شما و پیکربندی صحیحی است که باید دنبال کنید. نکته دوم این است که قبل از فشار دادن دکمه شروع برنامه، بازوهای اسپری را بررسی کنید.

بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی را بررسی کنید

عملکرد بازوهای اسپری در ماشین ظرفشویی انتقال آب به سطح ماشین ظرفشویی و ظروف است، بنابراین ظروف نباید به گونه ای چیده شوند که در چرخش این ملخ ها اختلال ایجاد کند. همیشه قبل از فشار دادن دکمه استارت، بازوهای اسپری را بچرخانید و اگر به جعبه نچسبید، می توانید دکمه شروع را فشار دهید.

لکه های آب روی ظروف دیده می شود و ماشین ظرفشویی اصلا خوب شستشو نمی دهد

اگر لکه های باقی مانده روی ظروف به صورت قطرات آب باشد ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که به آنها اشاره می کنم. اولین دلیل عدم استفاده از لاک یا استفاده از لاک های تقلبی و بی کیفیت است که باعث ایجاد لک می شود. با استفاده از لاک اصلی اصل مشکل شما حل می شود و لکه ها از بین می روند.

مورد بعدی این است که اگر نشت نمک کم باشد باعث ایجاد لکه می شود برای رفع نشتی نمک ترفندهایی داریم که در مقاله نحوه رفع نشتی نمک ماشین ظرفشویی توضیح دادیم.

ظروف با شوره سر یا شوره سر

آیا تا به حال به خدمات پس از فروش بوش دقت کرده اید که وقتی کره می خورید یک لیوان شیر چگونه به نظر می رسد؟ به این حالت کشک می گوییم و زمانی اتفاق می افتد که نشت نمک خیلی زیاد باشد و همه ظروف غلیظ شوند. نمک ظرفشویی هرگز نباید وارد سینک شود، اما گاهی اوقات درب مخزن نمک آسیب می بیند.


سپس نمک در حین شستشو وارد ماشین ظرفشویی می شود و همین مقدار نمک برای سفید شدن تمام ظروف کافی است. علت نشت نمک استفاده از نمک تقلبی، باز و بسته کردن بیش از حد درب محفظه نمک و استفاده از مواد شوینده نامناسب است. تا 80 درصد موارد را می توان با روش های حذف نمک حل کرد.

دانه های قهوه ای ریز در ظروف و ماشین ظرفشویی به خوبی شسته نمی شوند

ذرات کوچکی را می بینید که زیر شیشه یا روی ظروف رشد می کنند مانند ماسه یا ذرت که زباله های ماشین ظرفشویی هستند و این نشانه آن است که ماشین باید بلند شود و بالا کشیدن باید به درستی انجام شود. با تمیز کردن مناسب، این ذرات تمیز شده و از لوله‌ها و اتصالات جدا می‌شوند و هیچ اثری باقی نمی‌گذارند.

تمیزه ولی بد نیست

اگر ماشین همیشه خوب می‌شوید اما اتفاق می‌افتد که خیلی خوب نمی‌شوید و پشت ماشین لکه‌دار است، به این معنی است که باید فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. می توانید از یک مسواک و مقداری ریکو برای تمیز کردن فیلتر استفاده کنید. پس از شستشو، فیلتر را در کف دستگاه قرار دهید و با یک قرص شوینده تا خالی شدن آن شستشو دهید.

مایع ظرفشویی

شاید تاثیر شوینده اصلی دسته اول را جدی نگیرید، اما اگر مواد شوینده شما تقلبی یا بی کیفیت مثلا پودر، ژل یا قرص است و از آن استفاده می کنید، انتظار نداشته باشید ظروف براق باشد و ظروف را بشوید، پس از شستن همیشه کثیف یا کدر است.



:: بازدید از این مطلب : 8862
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : hami70
ت : چهار شنبه 13 دی 1402
.

متن آهنگ علی زند وکیلی زهره

یاد از آن روزی که بودی زهره یار من
دور از چشم رقیبان، در کنار من
حالیا خالیست جایت، ای نگار من
در شام تار من، آخر کجایی، زهره
یاد داری زهره آن روزی که در صحرا
دست اندر دست هم، گردش کنان، تنها
راه می رفتیم و در بین شقایق ها
بود عالم ما را، لطف و صفایی، زهره
بود هنگام غروب، آن روز افق زیبا
ایستادی از برای، دیدنش آنجا
تکیه تو بر سینه ام دادی سر خود را
گفتیم و با هم ما، بس رازهایی، زهره
چون یقین کردی که در عشقت گرفتارم
سرد گشتی و نمودی این چنین خارم
خود نکردی، فکر آخر نازنین یارم
من همچو تو دارم، آخر خدایی، زهره
من همچو تو دارم، آخر خدایی، زهره

 

 

 آهنگ علی زند وکیلی به نام «زهره + ریمیکس (ورژن جدید)»



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : hami70
ت : دو شنبه 22 آبان 1402
.

بیماری لوپوس یا سیستمیک اریتماتوزیس قرمز (SLE) یک بیماری خودایمنی است که تمام سیستم‌های بدن را متاثر می‌کند. در این بیماری، سیستم ایمنی بدن به طور ناشناخته به بافت‌های سالم بدن حمله می‌کند و باعث التهاب و آسیب به اعضا و بافت‌های مختلف می‌شود. بیماری لوپوس بیشتر در زنان جوان (در سنین 15 تا 45 سال) رخ می‌دهد، اما می‌تواند در هر سنی و در هر جنسیتی ظاهر شود.

 

لوپوس چیست؟
لوپوس اریتماتوس سیستمیک (به انگلیسی: Systemic Lupus Erythematosus) در پزشکی با علامت اختصاری SLE گونه‌ای از انواع بیماری‌های خود ایمنی است که در آن سیستم دفاعی بدن، علیه ارگان‌ها و بافت‌های پیوندی خودی عمل کرده و به‌آن‌ها آسیب می‌رساند. زنان در مقابل این بیماری ده‌برابر بیشتر از مردان آسیب‌پذیرند.

این بیماری اغلب پوست و چندین اندام داخلی را درگیر می‌کند و با وجود اتوآنتی بادی در خون همراه است. سیر بالینی لوپوس شامل دوره‌های فعالیت و بهبود است.

لوپوس در زبان به معنی گرگ و اریتما در زبان یونانی به معنی سرخی است. این نام به‌دلیل شکل لکه سرخ بر پوست است که شبیه جای گازگرفتگی گرگ است.

علت و علائم بیماری لوپوس چیست؟
علت دقیق بروز بیماری لوپوس هنوز مشخص نیست، اما عوامل ژنتیکی، هورمون‌ها، عوامل محیطی و عفونت‌ها به عنوان عوامل موثر در بروز این بیماری شناخته شده‌اند. علائم بیماری لوپوس متنوع و متفاوت است و ممکن است در هر فردی به شکل‌های مختلفی ظاهر شود. برخی از علائم رایج بیماری لوپوس عبارتند از:

1. خستگی و ضعف عمومی
2. تب و لرز
3. آسیب به پوست، مانند آفت‌های قرمز روی صورت (به خصوص در ناحیه گونه‌ها و بین دو چشم)، حساسیت به نور خورشید، تغییرات رنگ پوست و آسیب به رگ‌ها (خصوصا در دست‌ها و پاها)
4. التهاب و آسیب به مفاصل، باعث درد، تورم و صلابت مفاصل می‌شود.
5. آسیب به کلیه‌ها، باعث ادرار کم، خون در ادرار، افزایش فشار خون و آسیب به عملکرد کلیه می‌شود.
6. آسیب به قلب و عروق خونی، باعث درد قفسه سینه، ضعف عضلانی و تنگی نفس می‌شود.
7. آسیب به سیستم عصبی مرکزی، باعث سردرد، اختلال در تمرکز و حافظه، افسردگی و اضطراب می‌شود.جوان ایرانی (irjavan.com)

روش تشخیص بیماری لوپوس؟
تشخیص بیماری لوپوس بر اساس علائم بالینی، آزمایشات خونی و تصویربرداری مانند سونوگرافی، رادیوگرافی و MRI قرار می‌گیرد. درمان بیماری لوپوس شامل داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی، استروئیدها، آنتی‌مالاریا و داروهای تنظیم کننده سیستم ایمنی است. همچنین، تغذیه مناسب، استراحت کافی و مراقبت از پوست در معرض نور خورشید نیز برای کنترل علائم بسیار مهم است.

 

 

آمار بیماری لوپوس بر اساس جنسیت؟
با توجه به آمارها، بیشترین تعداد موارد لوپوس در خانم‌ها رخ می‌دهد. این مسئله به دلایل زیر ممکن است:

1. هورمون‌ها: تحقیقات نشان می‌دهد که هورمون‌های زنانه، به ویژه استروژن، نقش مهمی در بروز لوپوس دارند. سطح استروژن در خانم‌ها بالاتر است و این ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به لوپوس شود.

2. ژنتیک: برخی مطالعات نشان می‌دهند که عوامل ژنتیکی نیز می‌توانند در بروز لوپوس نقش داشته باشند. مطالعات نشان می‌دهند که چندین ژن می‌توانند باعث افزایش خطر ابتلا به لوپوس در خانم‌ها شوند.

3. همبستگی با سایر بیماری‌های اتوایمن: بیماری لوپوس به عنوان یک بیماری اتوایمن شناخته می‌شود و خانم‌ها در مقایسه با آقایان، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های اتوایمن هستند. به عنوان مثال، بیماران لوپوس ممکن است دچار بیماری تیروئید، دیابت نوع 1 و روماتوئید آرتریت نیز شوند.

با این حال، مهم است به خاطر داشته باشید که هر فردی می‌تواند به لوپوس مبتلا شود، بنابراین نباید فکر کنید که این بیماری تنها در خانم‌ها رخ می‌دهد. همچنین، بیماری لوپوس در هر سنی می‌تواند ظاهر شود، اما بیشتر در دوران باروری و سنین بین 15 تا 45 سال مشاهده می‌شود.

بیماری لوپوس در کودکان
لوپوس نیز می‌تواند در کودکان رخ دهد، اما نسبت به بزرگسالان کمتر شایع است. علت دقیق بروز لوپوس در کودکان نیز هنوز مشخص نیست، اما عوامل ژنتیکی و ایمنی‌ای می‌توانند در بروز آن نقش داشته باشند. علاوه بر این، لوپوس در کودکان ممکن است با علائم و نشانه‌های متفاوتی نسبت به بزرگسالان ظاهر شود. برخی از علائم شایع لوپوس در کودکان شامل تب، خستگی، ضعف عضلانی، آسیب به پوست و آسیب به اعضای داخلی مانند کلیه‌ها و قلب است. در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک در کودکان، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص و درمان مناسب انجام شود.

 

آمار شیوع بیماری لوپوس در جهان
لوپوس در سراسر جهان شایع است و می‌تواند در هر کشوری رخ دهد. اما برخی از کشورها ممکن است نرخ بیشتری از این بیماری را داشته باشند. به عنوان مثال، لوپوس در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و کشورهای اروپایی شایعتر است. عوامل مختلفی مانند ژنتیک، محیط زیست و عادات زندگی ممکن است در شیوع بیماری لوپوس در این مناطق نقش داشته باشند.

پیشگیری از بیماری لوپوس
برای پیشگیری از بیماری لوپوس، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. مراقبت از پوست: استفاده از کرم ضد آفتاب و پوشیدن لباس‌های محافظتی در برابر نور خورشید می‌تواند به حفظ سلامت پوست و کاهش خطر ابتلا به لوپوس کمک کند.

2. فاصله گرفتن از عوامل تحریک‌کننده: تلاش کنید از عواملی مانند استرس، آفتاب‌سوختگی، عفونت‌ها و داروهایی که ممکن است بر روی سیستم ایمنی تأثیر منفی داشته باشند، فاصله بگیرید.

3. تغذیه سالم: مصرف یک رژیم غذایی سالم و تنوع در مصرف مواد غذایی، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به لوپوس کمک کند. مصرف مقدار کافی آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین C و E نیز توصیه می‌شود.

4. ورزش منظم: فعالیت بدنی منظم و معتدل مانند پیاده‌روی، شنا یا یوگا می‌تواند به بهبود سلامت عمومی و کاهش خطر ابتلا به بیماری لوپوس کمک کند.

 

5. مراقبت از سلامت روحی: استرس و اضطراب ممکن است بر روی سیستم ایمنی تأثیر منفی داشته باشند. تلاش کنید روش‌های مختلفی مانند مدیتیشن، یوگا، تمرین تنفس عمیق و گفتگو با عزیزان را برای کاهش استرس و حفظ سلامت روحی انجام دهید.

 

6. مراقبت از سلامت عمومی: حفظ سلامت عمومی با مراجعه منظم به پزشک و دندانپزشک، درمان هرگونه عفونت، مصرف داروهای تجویز شده به دقت و رعایت توصیه‌های پزشک می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به لوپوس کمک کند.

همچنین، در صورتی که علائم مشکوک به لوپوس داشته باشید، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا تشخیص دقیق و درمان مناسب را دریافت کنید.

مراقبت های تغذیه ای برای بیماران لوپوسی
مراقبت های غذایی برای بیماری لوپوس باید شامل موارد زیر باشد:

1. مصرف غذاهای سالم و تازه: مصرف میوه ها، سبزیجات و محصولات غذایی تازه و سالم که حاوی ویتامین ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان های طبیعی هستند، برای افزایش سیستم ایمنی و کاهش التهاب بسیار مفید است.

 

2. مصرف مواد غذایی با خواص ضد التهابی: برخی از مواد غذایی مانند روغن زیتون، ماهی چرب (مانند ماهی سالمون و ماهی تن)، توت ها، پنیر پروبیوتیک و زنجبیل خواص ضد التهابی دارند که می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

 

3. رعایت تعادل در ترکیب غذاها: ترکیب صحیح پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها در وعده های غذایی بسیار مهم است. مصرف مقدار مناسبی از پروتئین ها (مانند مرغ، گوشت قرمز کم چرب، لوبیا و نخود)، کربوهیدرات های کامل (مانند برنج قهوه ای و نان کامل) و چربی های سالم (مانند روغن زیتون، آووکادو و ماهی چرب) به بهبود وضعیت بیمار کمک می کند.

 

4. مصرف مکمل های غذایی: برخی از مکمل های غذایی مانند روغن راسته، گلوکوزامین و کلسیم می توانند به بهبود علائم بیماری لوپوس کمک کنند. با این حال، قبل از استفاده از هرگونه مکمل غذایی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

5. رعایت محدودیت در مصرف مواد غذایی خاص: برخی از مواد غذایی مانند محصولات لبنی، غلات گلوتن دار و مواد غذایی حاوی آهن می توانند عوارض بیشتری در بیماران لوپوس ایجاد کنند. بنابراین، ممکن است برای برخی از بیماران لازم باشد این مواد را محدود یا حتی از رژیم غذایی خود حذف کنند.

همچنین، مهم است که هرگز خودسرانه تغذیه خود را تغییر ندهید و قبل از اعمال تغییرات در رژیم غذایی خود با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

لوپوس در حیوانات
بله، حیوانات نیز ممکن است به بیماری لوپوس مبتلا شوند. بیماری لوپوس در حیوانات عموماً به عنوان بیماری ایمنی پوست و مفاصل شناخته می شود و می تواند در سگ ها، گربه ها و اسب ها رخ دهد. علائم بیماری لوپوس در حیوانات ممکن است شامل ضعف عمومی، آسیب به پوست، التهاب مفاصل و سایر علائم ایمنی باشد. در صورت مشاهده هرگونه علائم نگران کننده در حیوان خانگی خود، بهتر است به یک دامپزشک مراجعه کنید تا تشخیص دقیق و درمان مناسب انجام شود.

 

بیماران با لوپوس نیاز به مراقبت و پشتیبانی مادام‌العمر دارند. برخی از موارد لوپوس قابل پیشگیری نیستند، اما با مراقبت مناسب و درمان صحیح، می‌توان علائم را کنترل کرده و کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشید. در صورت تشخیص بیماری لوپوس، مهم است که با پزشک خود در مورد درمان و مراقبت‌های لازم صحبت کنید و همچنین همراهی روانی و اجتماعی مناسب را برای مدیریت بیماری در نظر بگیرید.

 https://irjavan.com/%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%84%d9%88%d9%be%d9%88%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
ن : hami70
ت : پنج شنبه 20 مهر 1402
.

متن آهنگ علی میر عشق ممنوع

اون نور چشمم بود رفت
منو این همه حرف که تو سینم موند
نگفت پیش خودش نگفت پیشم چی کم بود
گفتی عاشقی آخه بگو این حرف بود
که باهاش دلم سینم سوخت

اون نور چشمم بود رفت
چرا با ما چرا برو برا شما عشق ممنوع شد
دیگه فهمیدم لفظی تو خیلی مرامت کم بود
کاش کاش حواست جمع بود

یادته میگفتی نباشی نی هیشکی دیگه جات

بهم میگفتی میری خوابمو میگیرم از جشات

گفتی نگو نگفتی که حتی نکنم نگات

بذار لااقل بمونه بینمون یه خوبی کاش

میمیوندی من که همه چیم مال تو بود

همه چی دارم الان فقط خالی جای تو موند

هرشب به خدا میگم چیشد رفت چیشد اون

اون نور چشمم بود رفت
چرا با ما چرا برو برا شما عشق ممنوع شد
دیگه فهمیدم لفظی تو خیلی مرامت کم بود
کاش کاش حواست جمع بود

 

آهنگ جدید علی میر به نام «عشق ممنوع»



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : hami70
ت : شنبه 8 مهر 1402
.

 

کارشناسان بهداشت روان گفتگو در خانواده را یک راهحل ساده و موثر میدانند که میتواند در کاهش تنشهای خانگی موثر بوده و سلامت روانی تمام اعضا خانواده را بهبود دهد. زوج درمانی (همچنین مشاوره زوجها یا Couple Therapy) تلاش میکند تا روابط رمانتیک را بهبود بخشد و تعارضات بین فردی روانشناس تهران را حل کند. در حقیقت یک زوج درمانگر به دنبال آن است که استفاده از رویکردهای درمانی خاص به افراد درگیر در یک رابطه عاشقانه کمک کند تا بینشی نسبت به وضعیت رابطه خود پیدا کنند، تعارض را حل کنند و پایههای رابطه خود را استحکام ببخشند. به دنبال این خشونت، آزارگر ممکن است فرد آزاردهنده را هل دهد، گاز بگیرد، ضربه بزند، موهایش را بکشد، وادار به مصرف الکل و مواد مخدر کند یا مانع مراقبت های پزشکی او شود. مطابق ماده ۱۱۱۵ قانون مدنی ایران، اگر زنی در منزل مشترک با همسر خود مورد ضرر جانی، مالی یا شرافتی قرار بگیرد، میتواند خانه همسرش را ترک کند. بر اساس ماده ۱۱۱۵ قانون مدنی ایران، اگر زنی در منزل مشترک با همسر خود مورد ضرر جانی، مالی یا شرافتی قرار بگیرد، بدون اینکه ناشزه محسوب شود، میتواند خانه همسر خود را ترک کند و در مقابل، مرد همچنان موظف است که نفقه زن خود را بپردازد.

موردی دیگری که در زمینه خشونت در زمینه همسر مطرح است این است که بر اساس بررسی ها مشخص شده است که هم زنان و هم مردان می توانند مورد خشونت و پرخاشگری همسر قرار بگیرند اما متأسفانه ۹۰ درصد موارد فردی که قربانی خشونت می شود زن است. اما آن خانوادههایی که از عشقِ بیحساب دوری میکنند، و بالتبع از آن فشار نفسگیرِ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بر اینکه اتمهای یکه و تنهاافتادهای در بازار باشند رهایی مییابند، میتوانند نگاه رمانتیکِ دروننگرانهشان به ازدواج را با نگاهی جایگزین کنند که ارزش زیادی برای ثبات و الگوی خانواریِ تولیدکننده بهعنوان بنیانی برای زندگی اجتماعی قائل میشود. هنگام جستجوی راه حل برای خشونت خانگی، قربانیا باید از حمایت عاطفی برخوردار شوند. انواع خشونت خانگی بر اساس نوع رفتار خشونت فیزیکی، عاطفی یا روانی، جنسی و اقتصادی را میتوان نام برد. موضوع اولیه زوج درمانی هیجان مدار این است که نارضایتی های زوجین، ریشه در نیازهای عاطفی بیان نشده و تصدیق نشده دارد. الگوهای مشابهی که در تجربیات زنان کتک خورده وجود دارد، آشـکار مـیسـازد کـه خشونت علیه زنان چیزی فراتر از یک موضوع خصوصی است و ریشه در عمق رویههـای فرهنگی و اجتماعی دارد. درمانگر در طی جلسات، رفتارهای زوجین را مشاهده کرده و آنها را از الگوهای مخرب رابطه، رفتارهای ناسازگار و تحریف های شناختی آگاه می کند.

هدف زوج درمانی شناختی رفتاری، آموزش مهارت های ارتباط موثر به زوجین، مهار تحریف های شناختی و بازسازی شناختی است. زوج درمانگر شناختی رفتاری، به زوجین کمک میکند تا در مورد ادراکات، فرضیات، اسنادها یا استانداردهای تعامل بین زوجی خود آگاهی یابند. خشونت­های خانگی که شخص در دوران کودکی به عنوان ناظر اولیه شاهد آنها بوده یا خود قربانی آن خشونت­ها شده است، پیامدهای سوء بر آینده او می­گذارد. در این دیدار تیم آمریکا با برتری ۲ بر یک برابر انگلیس راهی مرحله نهایی شد. گوش کردن به افراد خانواده هم یک وظیفه و هم عادتی خوشایند است. موج سواری رسانه های فارسی زبان، فضای اینستاگرام، تلگرام و توییتر را در بر گرفته و به اضطراب خانواده های ایرانی افزوده است. با سیاه نمایی رسانه های ضدایران چه کنیم؟ حالا به این چند لطیفه توییتری و اینستاگرامی توجه کنید که در این چند روز فضای مجازی را داغ کرده و باعث شوخی و خنده بچه ها در سنین مختلف شده است: «فعلا از دست پدر و مادرت چیزی نخور تا ببینیم چه خاکی تو سرمون بریزیم»، «دیگه دست زدن به کنترل و کولر خطرناکه به ریسکش نمی ارزه»، «تا اطلاع ثانوی هر چی والدینت می گن ، بگو چشم» و موارد دیگر که ظاهرا شاید شوخی به نظر برسد اما مکانیزمی برای ارزش گذاری منفی مقام پدر و مادر محسوب و از سوی عده ای در فضای مجازی هم هدایت می شود.

فصلنامۀ ترجمان چیست، چه محتوایی دارد، و چرا بهتر است اشتراک سالانۀ آن را بخرید؟ خشونت خانوادگی: خشونت خانوادگی خشونتی است که در محیط خصوصی به وقوع می پیوندد و عموماٌ میان افرادی رخ می دهد که به سبب صمیمیت، ارتباط خونی و یا قانونی به یکدیگر پیوند خورده اند ، در واقع خشونت میان اعضای خانواده یا اعضای یک خانوار را خشونت خانگی می نامند . آنها معمولا از طریقِ یک عامل مشخص- مانند مکانی که خشونت خانگی در آن رخ داده است- با ترومای شما در ارتباط هستند. به علاوه به عقیده کارشناسها، ارتباط مستقیمی میان فقر و خشونت در جامعه و خانواده حاکم است؛ به عقیده آنها، بیکار بودن مرد، درآمد مالی پایین و کمبود رفاه خانواده، زنانی که وابستگی مالی به همسر دارن، اختلاف سطح اقتصادی بین خانوادههای زن و مرد، سرپرستی مالی والدین برعهده مرد و زن بودن و تعارض حق مالکیت هم، از علتهای مهم ایجاد خشونت در خانه است. امروزه حدود نیمی از جمعیت کره زمین را زنان تشکیل میدهند که متأسفانه در طی تاریخ مورد بیمهری فراوان قرار گرفته­اند و معمولاً از خشونت همسرانشان در امان نبودهاند، با وجود اینکه دوش به دوش مردان در اجتماع و خانواده فعالیت میکنند.از طرفی شدت خشونت علیه زنان تابع هنجارها و ارزش های اجتماعی هرجامعه است و نوع برداشت آن بستگی به نوع فرهنگ جامعه دارد.

چندی پیش معصومه ابتکار نیز درباره خشونت خانگی بدون اعلام آمار رسمی گفته بود که در جامعه ما خشونت خانگی و اجتماعی آمار بالایی ندارد و در مقایسه با سایر کشورها وضعیت بهتر است، اما حتی یک مورد هم مذموم است. در ادامه به بررسی دقیقتر جنبههای روانی، اقتصادی و اجتماعی خشونت خانگی خواهیم پرداخت. خشونت خانگی انواع مختلفی دارد - خشونت فیزیکی، روانی، جنسی و اقتصادی. خشونت اقتصادی نیز یکی دیگر از خشونتهایی است که علیه زنان اعمال میشود. در خشونت خانگی استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی یکی از متغیرهاست اما متغیر اصلی نیست. اما ماجرا به همینجا ختم نمی شود و در همین روزها، یکی ـ دو مورد دیگر قتل خانوادگی نیز در ایران در فضای مجازی پخش می شود. گروه خانواده؛زهره سعیدی: نزدیک به دو هفته از قتل بابک خرمدین و افشای قتل داماد و خواهر این کارگردان سینما به دست والدین او می گذرد. به این صورت که آیا واقعا والدین و خانواده ایرانی مقدس هستند؟ این خبر موج عصبانیت، ناراحتی و استرس را بین خانواده های ایرانی پخش کرده است. طبق آمار اسفند ماه سال گذشتهی ستاد حقوق بشر، کشته شدن «سارا اورارد»، زن ۳۳ ساله انگلیسی موجب به راه افتادن موج گسترده اعتراضات علیه پلیس این کشور شده است.

براساس آمار تلویزیون CNN شمار موارد قتل در شیکاگوی آمریکا در سه ماهه نخست سال کنونی نسبت به سال قبل، ۳۳ درصد افزایش یافته است. همچنین 70 درصد از زنان مقتول در خانه خود به قتل رسیدند. فریده غیرت، وکیل پایه یک دادگستری در این زمینه میگوید که براساس اطلاعات کلی، آمار خشونت های خانگی در ایران کمتر شده و آنچه باعث تغییر نسبت به گذشته شده است، آگاهی نسبی مردم به ویژه زنان نسبت به این موضوع است. براساس گزارش چند ماه گذشته وزارت دادگستری آمریکا، بیش از ۵۰۰ مورد خشونت خانگی ثبت شده در آمریکا در دوران قرنطینه، شامل استفاده از سلاح گرم بوده است. ضمن اینکه تماسهای اضطراری درباره خشونت خانگی مردان علیه زنان در این کشور حدود ۱۶.۶ درصد رشد داشته است. براساس اخبار منابع انگلیسی افزایش خشونت و سوءاستفاده خانگی از مهاجران و پناهجویان در دوران قرنطینه به رشد ۷۰۰ درصدی تماسهای اضطراری منجر شده است. شیوع ویروس کرونا در دنیا و قرنطینه باعث رشد قربانیان خشونت خانگی در سطح دنیا به ویژه کشورهای غربی شد. سال گذشته، سازمان ملل افزایش حداقل بیش از ۱۵ میلیون مورد خشونت خانگی را در سراسر جهان به دلیل محدودیتهای ویروس کرونا پیشبینی کرده که البته قطعا آمار رسمی بیش از آن است.

درست است که در ایران آمار رسمی درباره خشونت های خانگی تقریبا وجود ندارد؛ اما به نسبت کشورهای غربی که در دوره کرونا آمار خشونت های خانگی شان را اعلام کرده اند، این آمار در ایران کمتر بوده است. درحالیکه رسانه های فارسی زبان در غرب به چند مورد خاص قتلهای خانوادگی در ایران میپردازند؛ هیچ آماری از وضعیت غرب و خشونتهای خانگی در ایام کرونا مطرح نمی شود. براساس آمار رسانه های انگلیسی ماه مارس 2020، در انگلستان 207 زن کشته شده اند که براین اساس از هر 5 قتل یک نفر از آنها زن بوده است. طبق نظرسنجی «موسسه یوگاو» برای سازمان ملل از هر 10 زن در انگلیس 7 نفر مورد آزارجنسی در مکان های عمومی قرار گرفته اند و آمار سال 2020 حدود 1.6 میلیون زن در انگلیس و ولز هدف خشونت های خانگی هستند و این رقم برای قربانیان مرد 757 هزار مورد بوده است. سازمان بهداشت جهانی تخمین زده که حدود یکسوم زنان ۱۵ ساله یا بالاتر، بین ۷۳۶ میلیون تا ۸۵۲ میلیون نفر، در زندگی خود نوعی خشونت جنسی یا جسمی را تجربه خواهند کرد. این در حالی است که عده ای از رسانه های بیگانه فارسی زبان نیز از این آب گل آلود ماهی گرفته و دست به تقدس زدایی از بنیان خانواده ایرانی زده اند.



:: بازدید از این مطلب : 106170
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
ن : hami70
ت : پنج شنبه 26 مرداد 1402
.

متن آهنگ فاطمه جان بگردوم قد و بالات بگردم محسن لرستانی

فاطمه جان بگردوم قد و بالات بگردم!♪!

  آهنگ جدید محسن لرستانی به نام فاطمه جان بگردوم قد و بالات بگردم



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
ن : hami70
ت : چهار شنبه 25 مرداد 1402
.


20 عامل موثر در افزایش امتیاز اسپم شما در این مقاله قصد داریم تا ادامه این مقاله در مورد امتیازات اسپم و دلایل این افزایش را به شما معرفی کنیم.

داده های هرزنامه چیست؟

شاید هنوز از خود می پرسید که امتیازات اسپم چیست و خطر افزایش یافته در آن وجود دارد.

سطح اسپم امتیازی است که گوگل در مورد وب سایت ها در نظر می گیرد و جالب است بدانید که این عدد توسط گوگل بین 1 تا 5 قابل تشخیص است و میزان بازدید سایت ماز اغراق آمیزتر و دور از واقعیت است اما کافی است همین ابزار ماز را بدانید و تغییر دهید.

امتیازات اسپم برای سایت هایی که از محتوای خوب استفاده نمی کنند یا به طرق مختلف قصد نادیده گرفتن مخاطب را دارند واقعاً می تواند تغییر کند.

درک وب سایت شما توسط موتورهای جستجو مستقیماً با موضوع وب سایت شما مرتبط است. به عنوان مثال، سایت های فروشگاهی و سایت های محتوا دارای برداشت های متفاوت و عوامل تشخیص متفاوت هستند.

داشتن تورهای کم و دسته بندی های زیاد و محتوای خالی برای جذب بازدید

این یکی از دلایلی است که به گوگل اطلاع دهید که قصد دارید گوگل و مخاطبان خود را فریب دهید و می خواهید روی برچسب ها و متا تگ ها در نتایج جستجو کار کنید تا به نتایج برتر نزدیک شوید.

2: لینک های داخلی کمتر و حذف برچسب ها در مقالات

در مقالات مختلف بر اهمیت ایجاد تگ ها و لینک های داخلی تاکید کرده ایم. تعداد لینک ها و برچسب های خیلی کم یا زیاد باعث تضعیف موقعیت داخلی سایت شما در گوگل می شود و به مرور زمان صفحات داخلی و اولویت های مخاطب را ضعیف می کند، اصطلاح شما را از نتایج حذف می کند و امتیاز اسپم شما را افزایش می دهد.

3: تنوع کمتر لینک به سایت

تبلیغات خارجی یکی از عواملی است که در افزایش بازدید و ارتقای کلمات شما در نتایج جستجو تاثیر می گذارد، اما توجه داشته باشید که تنوع لینک های ورودی به سایت شما بسیار مهم است و اگر محدود به چند دامنه باشد و لینک های زیادی از آنها دریافت کند، امتیاز اسپم سایت شما افزایش می یابد.

4: عنوان مقاله و طول سرفصل ها

همیشه سعی کنید تا حد امکان از عنوان و عنوان فرعی برای متن و برچسب ها استفاده کنید. یکی از عواملی که مخاطب شما را از خواندن مقاله در سایت شما باز می دارد، عنوان طولانی مقاله است و باعث می شود سایت شما تقریبا اسپم یا زرد شود.

5. تعداد لینک های خارجی خیلی کم یا خیلی زیاد است

همانطور که گفته شد لینک های خارجی در تبلیغ کلمات و افزایش بازدید موثر هستند بدیهی است سایتی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده نباید لینک های خارجی ثبت شده زیادی داشته باشد.

ایجاد لینک های خارجی و افزایش تعداد به فعالیت داخلی وب سایت و طول عمر دامنه بستگی دارد، پس یادتان باشد برای شروع لینک سازی خارجی و بهینه سازی وضعیت داخلی وب سایت 1 تا 2 ماه صبر کنید و سپس تبلیغات خارجی را شروع کنید و از ایجاد تعداد زیادی لینک خارجی خودداری کنید و به وب سایت فرصت دهید تا طول عمر خود را افزایش دهد.

6: طول آدرس های صفحات داخلی سایت

همیشه از URL های کوتاه برای دسته بندی و صفحات داخلی استفاده کنید.

7: صفحه تماس موجود نیست و با ما تماس بگیرید

همیشه دسترسی لازم را برای ارتباط عمومی یا گزارش خطا ایجاد کنید، حتی در صفحات 404، رسانه های اجتماعی یا ارتباطات آنلاین را در نظر بگیرید یا از مخاطبان خود بخواهید با انتقاد یا پیشنهاد با شما تماس بگیرند و به صفحاتی که رسانه های اجتماعی در دسترس و قابل مشاهده هستند لینک دهند.

8: توضیحات متا بسیار طولانی و استفاده بیش از حد از حروف صدادار

در توضیحات متا خود بسیار مراقب باشید. توضیحات متا را در این صفحه توضیح داده ایم. توضیحات متا هر مقاله در جذب مخاطب بسیار موثر است، اگر به یک متا توضیحات کوتاه مقاله فکر کنید، رتبه مقالات در وب را بهبود می بخشد و سعی کنید از یک یا دو کلمه در آن استفاده کنید و سعی کنید آن را به صورت توصیفی، با کلمات و خط تیره به پایان برسانید.

9: تکرار بیش از حد کلمات کلیدی سیاه و بدون محتوا

از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یا کلمات غیر مرتبط با موضوع مقاله خودداری کنید، زیرا سایت شما می تواند اسپم و ضعیف به حساب بیاید، پس در نوشتن محتوا بسیار مراقب باشید و از کلمات کلیدی استفاده کنید.

10: استفاده از فونت و محتوای نامناسب

گوگل در گذشته در تحلیل متن فارسی کاملا ضعیف بود و فقط کلمات را به شکل اصلی در نتایج جستجو نشان می داد، اما در آخرین به روز رسانی هسته خود ترجمه صحیحی را برای وب سایت های فارسی زبان در نظر گرفت و متن فارسی را به طور کامل تحلیل و تایید کرد.

11: عدم تعادل لینک های سایت

لینک های خارجی بخشی از سئو و بهینه سازی کلمات کلیدی هستند و نکات مهمی وجود دارد که می توانید با دنبال کردن آنها بیشتر از این موارد بهره مند شوید. یکی از این نکات تبلیغات و لینک دادن به صفحات و مقالات داخلی است. به خاطر داشته باشید که لینک های خارجی، علاوه بر انکر تکست که می بینید، رتبه کلمات کلیدی را در صفحه ای که به آن لینک می دهید افزایش می دهد. s به سایت شما این صفحه شما را قوی نگه می دارد و از افزایش علائم اسپم برای سایت جلوگیری می کند.

12: ایجاد لینک در سایت های چینی و کره ای

شاید این عنوان برای شما هم تازگی داشته باشد اما باید بدانید که وب سایت های چینی و کره ای به دلیل نداشتن خزنده های گوگل مناسب و فاصله زبانی با پلتفرم های ایرانی باعث افزایش قابل توجه امتیاز اسپم وب سایت شما می شوند و به خصوص اکثر وب سایت های چینی دارای لینک گزارش اسپم برای کاربران غیر فعال فارسی و هندی هستند. به طور کلی، وبلاگ ها و سرویس های وبلاگ نویسی دارای امتیاز اسپم بالایی هستند، اما به یاد داشته باشید که محتوای ایجاد شده و لینک های هندی نباید امتیاز اسپم خوبی داشته باشند، اما به یاد داشته باشید که چند لینک هندی ایجاد کنید. وب سایت های دانشگاهی و دولتی چین به میزان قابل توجهی اسپم را افزایش می دهند و حتی کلمات شما را جریمه می کنند.

13: عدم تعامل بین سایت و شبکه های اجتماعی موجود در سایت

هر وب سایتی برای دیده شدن بهتر و افزایش ترافیک و بهینه سازی کلمات کلیدی به چندین فعالیت در رسانه های اجتماعی نیاز دارد. اگر یک صفحه رسانه اجتماعی دارید، حتما رویداد را به وب سایت خود پیوند دهید.

14: استفاده از لینک های آفلاین زیاد در محتوا و مقالات

همانطور که در مطالب قبلی گفتیم ایجاد لینک های خارجی تاثیر بسیار خوبی در افزایش رتبه وب سایت شما خواهد داشت اما به یاد داشته باشید که تعداد این لینک ها باید کنترل شده و به 1-2 عدد محدود شود.

15: سطح کیفیت لینک های خارجی داخل مقاله

لینک هایی که از مقاله به دامنه های دیگر ارائه می دهید، مطمئن شوید که دامنه های با کیفیت و مرتبط را انتخاب می کنید. این دامنه ها مانند: ویکی پدیا، آمازون، گوگل، اپل، مایکروسافت هستند که قدرت خوبی دارند و حاوی مقالات پر مغز هستند، اما لازم به ذکر است که کلمه ای که قصد لینک دادن در این دامنه ها را دارید مرتبط است و قبل از لینک دادن، کلمه را جستجو کنید، اگر دامنه قوی در این سایت ها وجود نداشته باشد، در صورت وجود تنوع در این سایت، کلمه را دریافت خواهید کرد. به عنوان هرزنامه شناسایی شود

16: از آمار گوگل آنالیتیکس استفاده نکنید و خطاها را بررسی کنید

اگر قصد ایجاد یک وب سایت را دارید، پس از ایجاد آن، حتما Google analytics را نصب کنید که فعالیت مداوم وب سایت شما را نشان می دهد و برای گوگل بسیار مهم است.

17: از اعداد در آدرس صفحه و مقاله استفاده نکنید

از ایجاد اعداد واحد در URL های جداگانه خودداری کنید که به سرعت امتیاز اسپم سایت شما را افزایش می دهد.

18 نام دامنه خود را تا حد امکان کوتاه انتخاب کنید و از اعداد استفاده نکنید

19: تکرار کلمات بد بارها و بارها

از استفاده از کلمات سمی مانند کلمات کوتاه، 18، داروهای خاص، بازی با صحنه های مستهجن در عنوان و برچسب دسته بندی خودداری کنید و از تکرار آنها در مقالات خودداری کنید.

20: استفاده از پروتکل امن HTTPS ناموفق بود

این پروتکل برای وب سایت هایی که درگیر داده های مخاطب هستند بسیار مهم است و عدم استفاده از آن باعث افزایش بسیار زیاد امتیاز اسپم می شود.

ادامه مطلب:https://blogten.ir/20-spam-score/



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
ن : hami70
ت : سه شنبه 3 مرداد 1402
.

بیوگرافی سیده مریم هاشمی معروف به ماری اچ ام را به همراه اینستاگرام و کلیپهای طنز آمیز وی را در ادامه در این بخش از مجله جوان ایرانی ببینید با ما همراه باشید.

بیوگرافی مریم هاشمی
خانم سیده مریم هاشمی متولد دهمین روز از مردادماه سال ۱۳۶۷ در تهران میباشد که توانسته در فضای مجازی به اوج شهرت برسد و لقب ماری اچ ام را به خود اختصاص داده است.

بیوگرافی مریم هاشمی معروف به ماری اچ ام

وبا حمایت از اطرافیانش توانست در اینستاگرام خود با ساختن کلیپ های طنز آمیز توجه مخاطبان فضای مجازی را به خود جلب کند‌

تحصیلات
وی فارغ‌التحصیل رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

آغاز فعالیت حرفه‌ای
خانم هاشمی حسین ۱۰ سالگی به صورت حرفه‌ای ورزش کاراته را دنبال کرد و توانست در لیگ‌های مختلف کشوری مقام‌های قهرمانی بسیاری را در این رشته از آن خود کند.

بیوگرافی مریم هاشمی

فعالیت در اینستاگرام
وی در سال ۸۹ به طور ناگهانی ورزش کاراته را کنار گذاشت و به کارهای طنز روی آورد و در سال ۹۵ فیلم نامه خواهران دالتون رو نوشت.

وی فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۹۸ به همراه چند تا از دوستان و خانواده اش در اینستاگرام آغاز کرد و به ساخت کلیپ های طنز آمیز پرداخت موضوعات این کلی بیشتر جنبه نوستالژی و خانوادگی را دارد.

ازدواج و همسر
از زندگی شخصی وی اطلاعات جامعی در دسترس نیست .جوان ایرانی (irjavan.com)

اینستاگرام مریم هاشمی
صفحه رسمی وی به نشانی mary__hm فعال است ،علاقمندان میتوانند تصاویر بیشتر وی را در پیج اینستاگرامش مشاهده کنید.

https://irjavan.com/%d8%a8%db%8c%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%85-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%da%af%d8%b1-%d9%81%d8%b6%d8%a7-%d9%85%d8%ac/



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
ن : hami70
ت : شنبه 24 تير 1402
.

متن آهنگ من حالم خوش نیست یکی تو قلبمه پازل بند

 

دو سه شبه کنار پنجره دیگه خوابم نمیبره توی دلم یه عالم حرفه که توی دلم بمونه بهتره
من حالم خوش نیست یکی تو قلبمه که نمیشه وابسته مث یه مرهمه
که با زخمام همدسته یکی تو قلبمه
من حالم خوش نیست بیخودی با همه توی عکسام میخندم یکی تو قلبمه
که به عشقش پابندم یکی تو قلبمه

 

https://musicdel.ir/single-tracks/154275/



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
ن : hami70
ت : شنبه 10 تير 1402
.

متن آهنگ روزگار خیلی نامرده ببین با من چه ها کرده محسن لرستانی

 

♫♫ روزگار خیلی نامرده؛ ببین با من چه ها کرده ♪♪

 

https://musicdel.ir/single-tracks/55472/



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
ن : hami70
ت : شنبه 30 ارديبهشت 1402
.

خواص سیب چیست؟ سیب یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های دنیا است که تاکنون بیش از 7500 نوع آن شناسایی شده است. سیب به عنوان یکی از عمده‌ترین تولیدات میوه پس از مرکبات، در زندگی همه ما نقش مهمی دارد؛ بنابراین در این مقاله برآن شدیم تا به صورت کامل یک دور راجع به خواص سیب و انواع آن کامل کنیم و با طبع، مدل‌های مختلف و فواید و ضررهایی که دارند، آشنا شویم.

 

خواص میوه سیب چیست؟
سیب یکی از بهترین میوه‌ها و پرمصرف‌ترین نوع آنها در ایران و جهان است. شما می‌توانید آن را به همراه پوستش بخورید تا بیشترین فواید سلامتی را کسب نمایید. یکی از خواص سیب، فیبر بالای آن است که در این حالت می‌تواند سلامت قلب و کاهش وزن را تقویت کند. پکتین (یک نوع فیبر قدرتمند) موجود در سیب به حفظ سلامت روده کمک می‌کند.

یکی دیگر از گریزهایی که در مورد خواص سیب می‌توان در اینجا بر طب تحقیقات انجام شده بیان کرد، این است که سیب و خوردن منظم آن می‌تواند برای برخی از مشکلات قلبی، سرطان، دیابت، عروقی، تاثیرات خوبی داشته باشد. سیب همچنین دارای سطوح بالایی از کوئرستین (یک نوع فلاونولی موجود در غالب میوه‌ها) است، که می‌تواند شامل خواص ضد سرطانی باشد. یک مطالعه نشان داد افرادی که سیب کامل می‌خورند، 30 درصد کمتر از افرادی که سیب نمی‌خورند چاق می‌شوند. از طرفی این ماده می‌تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد.

در ادامه این مقاله با ما باشید تا به بررسی خواص بیشتری از این میوه و نیز معایب و مضراتی که دارد، بپردازیم.

 

ویتامین های سیب شامل چیست؟
اگر بخواهیم کل محتویات و ارزش غذایی که یک سیب با وزن تقریبی 182 گرم را داشته باشد برای شما معرفی کنیم، می‌توان به جدول زیر اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشد:

ماده مغذی مقدار آن در 1 سیب مقدار موردنیاز یک فرد بالغ
انرژی (کالری) 94.6 1800 – 3000
کربوهیدرات (گرم) 25.1 (با 18.9 گرم شکر) 130
فیبر (گرم) 4.4 22.4 – 33.6
کلسیم (میلی گرم) 10.9 1000 – 1300
فسفر (میلی گرم) 20 700
منیزیم (میلی گرم) 9.1 320 – 420
پتاسیم (میلی گرم) 195 4700
ویتامین C (میلی گرم) 8.37 75 – 90
فولات (میکروگرم) 5.46 400
کولین 6.19 425 – 550
بتاکاروتن 49.1 –
لوتئین و زآگزانتین 52.8 –
ویتامین k 4 90 – 120
همچنین این میوه شامل موارد دیگری از ویتامین‌ها از جمله A, B و ویتامین E و نیز آهن است. شما می‌توانید از جدول بالا برای یافتن خواص سیب و نیز ویتامین‌ها و ارزش غذایی که این میوه می‌تواند داشته باشد، استفاده کنید.

 

خواص سیب سبز
فواید مختلفی را می‌توان برای سیب‌های سبز بیان کرد که از کاهش سطح کلسترول گرفته تا بهبود اشتها، فواید سلامتی مختلفی برای آن بیان می‌شود. در واقع سیب‌های سبز به خاطر طعم ترشی که دارند، می‌توانند برای بسیاری از افراد جذابیت بیشتری داشته باشند. از جمله خواص سیب سبز می‌توان گفت:

فیبر بالا: حاوی مقدار زیادی فیبر است که به تمیز کردن سیستم و افزایش متابولیسم کمک می‌کند؛ بنابراین می‌تواند به حرکت آزادتر روده کمک نماید و در کنار این مورد بهتر است که آن را با پوستش میل کنید. در واقع می‌توان گفت معده یکی از اصلی‌ترین مراکزی است که می‌تواند سالم نگهداشتنش را منجر به داشتن یک زندگی شاد و سالم دانست.
مواد معدنی: مورد دیگر از خواص سیب را می‌توان سرشار بودن آن از طیف مختلفی از مواد معدنی دانست. در واقع این نوع سیب شامل مواد معدنی مختلفی مانند روی، پتاسیم، آهن، منگنز و غیره است که می‌تواند برای سلامت افراد و تامین نیازهای بدن او مفید باشد. آهن موجودش در سیب یک عنصر کمیاب است و به افزایش سطح اکسیژن خون و افزایش سرعت متابولیسم کمک می‌کند.
چربی کم: مورد دیگر از خواصی که برای سیب بیان می‌شود، محتوای چربی کم آن است که در این حالت برای داشتن یک وزن ایده‌آل در رژیم غذایی می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. استفاده از این سیب به دلیل خواص سیب و مواردی که تاکنون نیز بیان شده است از جمله چربی کم، از متداول‌ترین میوه‌هایی است که ورزشکاران استفاده می‌کنند؛ به خصوص اینکه می‌تواند از احتمال سکته نیز جلوگیری نماید.
جلوگیری از سرطان پوست: در قسمت قبل برای خواص سیب و مشخصاتی که دارد، اشاره‌ای کردیم که می‌توان سیب را ماده‌ای برای جلوگیری از سرطان دانست. در این حالت بایستی بدانید از آنجایی که سیب حاوی ویتامین C است که می‌تواند به جلوگیری از آسیب سلول‌های پوست توسط رادیکال‌های آزاد کمک کند، این ماده را به عنوان ماده‌ای کمکی دسته‌بندی می‌کنند که احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.
غنی بودن از آنتی اکسیدان: این مورد از خواص سیب بیان می‌کند که سیب می‌تواند در بازسازی سلول‌ها و نیز جوان سازی آنها به واسطه داشتن آنتی اکسیدان مفید باشد. همچنین این ماده می‌تواند به شما در حفظ پوستی سالم و درخشان کمک نموده و آنتی اکسیدان‌های آن موجب حفاظت از کبد شما خواهد شد که عملکرد صحیح آن را تضمین می‌کنند.

 

خواص سیب ترش
سیب ترش را می‌توان از جمله سیب‌های سبزی دانست که اوایل بهار برداشت شده و در دسترس قرار می‌گیرد و برای افراد بسیاری می‌تواند علاوه بر طعم متفاوتی که دارد، خواص درمانی مختلفی نیز ارائه نماید. در مورد خواص این ماده بایستی گفت:

جلوگیری از استفراغ: یکی از مواردی که می‌توان برای خاصیت‌های سیب ترش بیان کرد، آن است که این ماده می‌تواند طبع سرد و خشکی را داشته باشد. در واقع این طبع سرد و خشک در سیب، می‌تواند منجر شود تا خاصیت فشردگی یا قابض بودن را ایجاد کند که در جلوگیری از استفراغ مفید خواهد بود.
درمان اسهال و تقویت معده: مورد دیگر از خواص سیب سبز و ترش را می‌توان تقویت معده آن دانست که در درمان اسهال موثر است. در این حالت سیب ترش می‌تواند با انار ترکیب خوبی باشد که این نوع خاصیت را برای شما فراهم آورد. نوشیدنی آن نیز می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از استفراغ باشد.
کاهش فشار خون: مورد دیگر از خواصی که برای سیب ترش بیان می‌شود، آن است که می‌توانید از این ماده برای کاهش سطح فشار خون، اکسیداتیو و نیز کاهش سطح کلسترول استفاده نمایید.
ارتقای سلامت قلب: در واقع همانطور که در قسمت قبل هم موردی از فایده سیب ترش برای بدن بیان شد، می‌توان این نوع سیب را برای کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و نیز بالا رفتن میزان سلامتی مفید دانست. از سوی دیگر، پتاسیم موجود در آن نیز می‌تواند با متعادل کردن محتوای مایع درون و اطراف قلب، منجر به تپیدن آن شود.
خواص سیب ترش برای لاغری
یکی دیگر از جنبه‌های خواص سیب سبز و ترش، فایده آن برای لاغری است که در این حالت می‌توان گفت سیب ترش فیبر زیادی دارد و در عین حالت کالری کم که می‌تواند برای داشتن یک رژیم غذایی کسانی که دوره خاصی را می‌گذرانند، مناسب باشد. در واقع فیبر ماده‌ای است که منجر می‌شود تا با جذب آب روده، ماده‌ای ژله‌ای را ایجاد نماید. این خاصیت و ویژگی سبب خواهد شد تا سرعت هضم در معده بیشتر شود. (که عامل دیگری برای کاهش وزن و لاغری است)

شما می‌توانید از این ماده برای افزودن حس سیری برای خود استفاده کنید که در این حالت کافیست آن را عصر و یا قبل از غذا میل کنید. جالب است بدانید که این ماده در یک آزمایش به خورد موش (چاق) دادند که نتیجه آن ایجاد ترکیباتی مشابه ترکیبات مدفوع موش‌های لاغر شد. در واقع محققان یافتند که سیب ترش می‌تواند منجر شود تا تعداد جمعیت باکتری‌هایی که در روده هستند، متعادل شود که در لاغری موثر است.

 

خواص سیب ترش در طب سنتی
اگر بخواهیم از دیدگاه سنتی نیز مسئله خواص سیب را بررسی کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

طبع سیب ترش، سرد و خشک است که بایستی هر فردی در طب سنتی این را بداند.
این نوع سیب می‌تواند برای ایجاد خلط صالح، رفع حالت تهوع صفراوی، رفع تشنگی مفید باشد.
با معده صفراوی سازگار است.
این ماده می‌تواند برای جمع کردن گوارش و نیز پرزهای درون روده مناسب باشد.
این ماده می‌تواند به تقویت دریچه‌های فوقانی معده مفید بوده و کمک کند.
کسانی که اسهال مزمن دارند، می‌توانند از سیب ترش و یا آب آن استفاده کنند تا این مورد را به خصوص در فصل‌های گرم و اگر ناراحتی از استرس و حرارت باشد، برطرف نمایند.
البته توجه کنید که در طب سنتی گفته شده است که مصرف زیاده آن می‌تواند منجر به مختل شدن قاعدگی، ایجاد بیماری‌ به علت سردی رحم در زنان شود. نباید بعد از خوردن آن، آب بنوشید؛ چراکه هضم این ماده را مختل می‌کند و موجب فساد در معده خواهد شد. البته توجه کنید که مصرف این ماده در طولانی مدت سبب می‌شود تا مشکلاتی در زمینه گوارش و نیز کند ذهنی و قولنج ایجاد گردد. بنابراین بایستی آن را با مصلحش یعنی دارچین و هل مصرف نمایید.جوان ایرانی (irjavan.com)

 

خواص سیب برای پوست
از جمله خواصی که می‌توان از سیب برای بهبود پوست بیان کرد، می‌توان گفت:

می‌تواند چین و چروک روی پوست را به حداقل برساند: یک مطالعه در کشور کره توانست به این نتیجه برسد که قسمت پوست و نیز گوشت این میوه می‌تواند به علت داشتن اتانول، دارای خواص و اثرات ضد چروک و سفید کننده روی پوست داشته باشد. علاوه بر این، مقادیر بالای آنتی اکسیدان، کلاژن و الاستین موجود در سیب می‌تواند با رادیکال‌های آزاد که باعث علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، لکه‌های تیره، رنگدانه و غیره می‌شوند، مبارزه کند.
جلوگیری از پیری زودرس: همانطور که شاید دیده باشید، استفاده از عصاره‌های سیب و خواصی که دارند، در برخی از محصولات آرایشی به کار گرفته شده است که نشان از خاصیت مفید آن برای جلوگیری از پوست و تقویت آن دارد. عصاره سیب مملو از اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها است، دو جزء که اغلب در میوه‌ها یافت می‌شود. اسیدهای فنولیک می‌توانند یک رژیم غذایی متعادل را داشته باشند و از سوی دیگر فلاونوئیدها برای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد جهش زا و ضد سرطان آنها ضروری هستند. فلاونوئیدها دارای فعالیت آنتی اکسیدانی هستند که به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV)، آلودگی و سایر عوامل محیطی کمک می‌کند.
استفاده از سرکه آن می‌تواند در ایجاد درخشش موثر باشد: بنابر یک مطالعه و نیز با توجه به اینکه بسیاری از افراد ممکن است تجربه کرده‌ باشند، می‌توان گفت سرکه سیب می‌تواند در بهبود تیرگی در پوست کمک کند. اسید استیک موجود در آن، دارای خواص آنتی اکسیدانی است که شما را قادر می‌سازد تا از پوست در برابر عفونت محافظت کنید. توجه به این نکته مهم است که در صورت استفاده نادرست، این ماده می‌تواند برای پوست مضر باشد.
از دیگر مواردی که در این راستا می‌توان بیان کرد، بایستی به تجربه و داشتن پیری سالم، آبرسانی پوست، لایه برداری، روشن کنندگی پوست و نیز کاهش آکنه نیز اشاره نمود.

 

خواص سیب قرمز

مورد دیگری از انواع سیب‌ها، مدل سیب‌های قرمز هستند که با طعم شیرین و خوشمزه، همواره به عنوان یک میوه اصلی و رسمی در میهمانی‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. در خصوص خواص آن می‌توان گفت:

سلامت دستگاه گوارش: این نوع سیب قرمز می‌تواند مانند سیب زرد، با داشتن فیبر در ترکیبات خود، پروسه هضم کردن غذا را سهل‌تر کرده و بهبود بخشد.
بهبود سلامت مغز: طبق بخشی از مطالعاتی که انجام شده است، می‌توان گفت استفاده از سیب می‌تواند سلامتی شما را در مغزتان بهبود داده که این کار می‌تواند با مسدود کردن رادیکال‌های آزاد توسط کوئرستین‌ها، انجام شود (که منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها و مشکلاتی مانند آلزایمر و نیز پارکینسون می‌شود).
تقویت سیستم ایمنی بدن: داشتن ویتامین C را می‌توان موردی از خواص این نوع میوه دانست که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی شما منجر شود. در واقع ماده‌ای به نام کورستین، موجب تقویت شده و التهاب را نیز کاهش دهد.
بهبود سلامت چشم: وجود ویتامین‌هایی مانند A , C می‌تواند منجر شود تا از شب کوری و نیز خشکی و خستگی در چشم‌ها جلوگیری شود. از سوی دیگر این نوع مواد می‌توانند منجر به پیشگیری از رادیکال‌های آزاد شوند که خطر آنها را در ایجاد آب مروارید برطرف می‌کند.


کاهش خطرات قلبی
کمک به پوست و داشتن ظاهری جوان
طبع سیب قرمز
همانطور که در قسمت قبل راجع به سیب‌های ترش و سبز گفتیم که طبع آنها خشک و سرد است، بایستی در مورد دو نوع دیگر سیب یعنی سیب‌های زرد و قرمز نیز به این نکته اشاره کرد که طبع این دو مدل از سیب، به صورت گرم و تر بوده و هرچقدر هم که رسیده‌تر باشد، این طبع تقویت می‌شود. بنابراین بسته به اینکه طبع افراد چگونه است، می‌توانید در مصرف این سیب و یا تعیین مقدار مصرفی آن دقت کنید.

در واقع مزاج‌های گرم و تر، مودی هستند که می‌تواند سبب جنبش و نیز رشد شود و معمولا شخصیت افراد دموی یا گرم و تر، شبیه این مورد است و سرحال و دانا هستند.

 

خواص سیب زرد

با توجه به اینکه سیب زرد و قرمز جزو سیب‌هایی که در طبع گرم و تر دسته‌بندی می‌شوند و طعم شیرینی دارند، می‌تواند گفت خواص مجزایی (در برخی موارد) با سیب سبز و ترش دارند. از جمله خواصی که می‌توان برای سیب زرد بیان کرد، بایستی گفت:

درمان مشکلات گوارشی: شما می‌توانید برای برخی مشکلات مانند ناراحتی معده، درد معده، اسهال خونی، یبوست و … از روغن معطر این نوع سیب استفاده کنید که خواص ملین آن سبب این مزایای می‌شود. همچنین در یک تحقیق دیگر بیان شده است که نوشیدن آب سیب زرد می‌تواند برای 3 ماه به کاهش یبوست و نیز درد معده منجر شود.
منبع غنی: یکی دیگر از مواردی که می‌توان راجع به سیب زرد بیان کرد، این مورد است که می‌توانید از این میوه برای داشت نیک منبع خوب از منابع مختلف از جمله منیزیم، آب، کرومیوم، کربوهیدرات، پروتئین، کاروتن، ریبوفلاوین، چربی و زینک، فسفر و … استفاده کنید.
درمان زخم معده: استفاده از سیب زرد و نیز برگ‌های آن برای درمان زخم معده توصیه شده است که در این حالت شما می‌توانید از ترکیبات ضد اکسید و نیز فنولیک آن استفاده نمایید.
خواص ضد سرطان: همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم، استفاده از سیب می‌تواند خاصیت‌های ضد سرطانی داشته و از سوی دیگر، عاملی بازدارنده باشد که با پخش و زیاد شدن آن برخورد می‌کند.
تنظیم قند خون: استفاده از عصاره این میوه را می‌توانید برای تنظیم سطح قند خون استفاده کنید. مزیت دیگر آن را می‌توان تکرر ادرار در افراد دیابتی دانست که می‌تواند منجر به ترشح انسولین نیز بشود.
درمان جذام: مورد دیگری که در خواص سیب زرد بیان شده است را می‌توان درمان جذام دانست که از طریق پودر برگ سیب زرد قابل استفاده است.
رفع سردرد: افرادی که دارای سردرد شدید هستند، می‌توانند از له کردن و خمیر کردن برگ تازه سیب برای این امر استفاده کنند.
از دیگر خواص سیب زرد می‌توان به صورت تیتر وار به مواردی همچون درمان سل، افزایش شیر مادر، جلوگیری از اسکوروی، تنظیم سطح کلسترول، کمک به کاهش التهاب و درمان یرقان و … اشاره نمود.

 

خواص سیب زرد برای تب
استفاده از سیب در بیانات و روایات بزرگان دینی نیز آمده است که در این حالت می‌فرمایند استفاده از آب سرد و نیز میل کردن سیب می‌تواند تب را برطرف کند. همچنین بیان شده است که گلابی نیز به صورت نرم و تازه می‌تواند برای تب و حرارت بدن مناسب باشد. شما می‌توانید برای پایین آوردن تب، از آب سیب نیز استفاده کنید که در این حالت آن را با مصرف به صورت هر 3 ساعت و انجام پاشویه، انجام می‌دهید.

طبع سیب زرد
همانطور که در قسمت بالا هم اشاره کردیم، طبع سیب زرد به صورت گرم و تر می‌باشد و هرچقدر که رسیده‌تر باشد، این طبع بیشتر و قوی‌تر خواهد بود.

خواص سیب ناشتا
بیان شده است که استفاده و مصرف سیب به صورت ناشتا می‌تواند بیشتر بیماری‌ها را از وقوع آن جلوگیری کرده و برطرف نماید. در مورد این خاصیت‌ها می‌توان گفت:

استفاده از سیب ناشتا در ثابت نگه داشتن قند خون مفید است. همچنین مطالعات نشان داده است که کسانی که از این ماده در هنگام ناشتا استفاده می‌کنند کمتر دچار دیابت نوع 2 می‌شوند.
همچنین بایستی بدانید که مصرف سیب می‌تواند بدن را قادر سازد تا توانایی‌های آن را در مواجهه با رادیکال‌های آزاد تقویت کند.
از دیگر بیاناتی که در مورد خواص سیب ناشتا ارائه شده است، می‌توان به فایده آن برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها اشاره نمود که در این حالت این ماده به واسطه فیبری که دارد و تحریک بزاق دهان، منجر می‌شود تا باکتری‌هایی که در دهان هستند، از تولید بزاق دهان جلوگیری کنند.
از دیگر مواردی که می‌توان به صورت تیتر وار بیان نمود، بایستی به ریتم منظم قلب، کاهش وزن، تامین آنتی اکسیدان و ویتامین C، بهبود تنفس، جلوگیری از آسم، افزایش هوش، جلوگیری از گرسنگی زودرس و غیره اشاره نمود.

 

خواص سیب پخته
سیب پخته یکی از بهترین افزودنی‌هایی است که می‌توان از آن برای داشتن یک رژیم غذایی و یا یک صبحانه خوشمزه استفاده کرد. استفاده از آن در کنار دارچین و عسل می‌تواند دسر لذیذی را برای شما فراهم کند. اما در مورد خواص سیب پخته می‌تواند چند نکته را بیان کرد:

اولین مورد آن است که شما می‌توانید برای تشکیل یک رژیم غذایی خوب از آن استفاده کنید.
دومین مورد آن است که شما می‌توانید با مصرف آن، به ازاری 100 گرم سیبی که آب پز و شیرین نشده است، 53 کالری دریاف کنید.
سیب یک غذای غنی از فیبر است و سیب های پخته شده حاوی 4 تا 5 گرم فیبر در هر فنجان برش های سیب جوشانده شده یا در مایکروویو هستند. طبق گفته دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، این حدود 17 تا 20 درصد از فیبر مصرفی روزانه توصیه شده شما است. این رقم مربوط به سیب های بدون پوست است که پخته شده اند. اگر پوست را بگذارید، سیب های پخته شده شما فیبر بیشتری خواهند داشت، زیرا پوست مقدار زیادی فیبر خود را در خود نگه می دارد.
سومین مورد آن است که سیب پخته شده، منبع خوبی برای فراهم کردن ویتامین سی است که در مورد مقدار آن می‌توان گفت در هر 100 گرم سیبی که در مایکروویو پخته شده است، این مقدار می‌تواند نزدیک به 0.3 میلی گرم ویتامین C را تامین کند. در حالت دیگر که آب پز می‌شوند، این مقدار به 0.2 میلی گرم می‌رسد.
یکی از نکاتی که باید در مورد خواص سیب پخته به آن توجه شود، آن است که سیب پخته شده همچنین حاوی مقادیر کمتری تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B-6، فولات، ویتامین A و ویتامین E است.

 

خواص سیب پخته برای کرونا
موارد دیگری نیز از مزایای سیب پخته بیان شده است که برای کرونا می‌توان گفت هرچند تحقیقات به صورت مستقل بر روی این موضوع انجام نشده است اما باید گفت از آنجایی که تقویت سیستم ایمنی بدن جزوی از خواص و فواید این ماده است، بنابراین می‌تواند در تقویت بدن برای کرونا موثر باشد.

 

سیب درختی پخته برای چاقی صورت
یکی از خاصیت‌هایی که برای چاقی صورت از سیب می‌توان استفاده کرد، استفاده از سیب زمینی درختی پخته است که در این حالت شما می‌توانید از آن برای نرمی و درخشش پوست خود استفاده کنید. از سوی دیگر می‌توانید به کمک این نوع سیب درختی، جهت چاق شدن صورت نیز استفاده کنید. شما می‌توانید برای مصرف سیب درختی به حالت پخته، آن را آبپز کرده، درون یک کاسه آن را له کرده و در نهایت با شیر مخلوط نمایید. پس از انجام این کار، بایستی مخلوط را بر روی پوست خود قرار دهید (در یک دمای نیمه گرم) و با گذشت چند دقیقه، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

خواص سیب خشک
در واقع سیب‌های خشک، سیب‌هایی هستند که محتوای درونی مایع آنها خارج شده است و به صورت تولید تجاری و یا خانگی در بازار ارائه می‌شوند. از جمله مزایا و معایب آن می‌توان گفت:

شادابی پوست: از جمله مشکلاتی که به کمک این نوع ماده می‌توان برطرف نمود، بایستی به ترک خوردگی، رنگ پریدگی، خشکی پوست و …. اشاره کرد.
سلامت لثه: مورد دیگری که می‌توان برای خواص سیب خشک بیان کرد، تمیز کردن لثه‌ها است که از طریق از بین بردن باکتری‌هایی که در دهان و لثه‌ها است، میسر می‌باشد. در برخی موارد بیان شده است که جویدن این نوع سیب می‌تواند مانند یک مسواک طبیعی عمل کند.
درمان درد مفاصل: استفاده از سیب خشک در حالتی که برخی علت درد مفاصل را مصرف منابع حیوانی و چربی می‌دانند، به علت عدم داشتن چربی و فراهم کردن یک رژیم غذایی بدون این ماده، می‌تواند راهکاری برای حل این مشکل باشد.
آرام بخش بودن: برای ایجاد یک نوشیدنی آرام بخش می‌توان از دم کرده پوست سیب خشک استفاده کرد که می‌تواند در کنار عسل مفید باشد. همچنین وجود موادی مانند ویتامین گروه بی، فسفر می‌تواند اثرات آرام بخشی بر اعصاب داشته باشد.

 

خواص سیب برای زنان
از جمله خواصی که سیب می‌تواند برای زنان داشته باشد، می‌توان علاوه بر مواردی که تاکنون بیان کردیم، همچنین گفت:

یک مطالعه در رابطه با بانوان گزارش داد که مصرف بیشتر سیب با خطر کمتر مرگ ناشی از سرطان مرتبط است.
بررسی داده‌های منتشر شده توسط دانشگاه ایالتی فلوریدا نشان داده است افرادی که میوه‌های کامل از جمله سیب مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند.
همچنین در یک مطالعه سلامت زنان نشان داد که زنانی که در طول یک دوره هفت ساله در این تحقیق، سیب می‌خوردند تا ۲۲ درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی داشتند. در این راستا همچنین، یک مطالعه در کشور هلند نشان داد که خوردن سیب و گلابی به دلیل فیبر بالا و فلاونوئیدی به نام کورستین با 52 درصد کاهش خطر سکته مغزی مرتبط است.

 


خواص سیب برای زنان باردار
ارائه و فراهم کردن یک رژیم غذایی سالم برای زنان باردار هم یک امر ضروری برای بانوان و حفظ سلامتی آنها است و هم عاملی است تا فرزندان شما بتوانند از رشد و ویژگی‌های فیزیکی خوبی برخوردار شوند. از این رو در مورد خواص سیب برای بانوان باردار می‌توان گفت:

سیب می‌تواند با داشتن آهن، منبع خوبی باشد تا سطح هموگلوبین خون شما را افزایش دهد. همچنین از این روز می‌توان آن را عاملی در جلوگیری از کم خونی زنان دانست.
استفاده از سیب می‌تواند با خواص و مواد معدنی که دارد، که در قسمت قبل هم به آن اشاره کردیم، منجر شود تا رادیکال‌های آزاد کمتر شده و این می‌تواند به سلامت مادر و نیز جنین کمک کند.
تقویت سیستم ایمنی از طریق فراهم کردن ویتامین C مورد مهم دیگری از فواید سیب است.
همچینن وجود قندهایی مانند گلوکز، فروکتوز و سقز که قندهای ساده هستند، می‌تواند برای تامین انرژی بدن فرد باردار مناسب باشد.

خواص سیب سیاه
ممکن است شما هم اولین باری باشد که در مورد سیب سیاه شنیده باشید. در این خصوص باید گفت این نوع میوه که در خارج به آن Black Diamond Apple می‌گویند، از خانواده Hua Niu است که همچنین به عنوان دلیشز چینی قرمز شناخته می‌شود. در حقیقت این نوع سیب‌ها سیاه نیستند بلکه رنگ آنها بنفش تیره است.

این نوع سیب در اصل از Nyingchi شهری کوچک در تبت است. علت این رنگ هم دریافت اشعات زیاد ماوراء بنفش از خورشید است. داخل این سیب همانند دیگر سیب‌ها سفید است. البته این نوع سیب به شیرینی دیگر مدل‌ها نیست و باید برای افزایش طعم آن به شیرینی، در اماکن تاریکی نگهداری شود.

در مورد خواص سیب سیاه می‌توان گفت اگرچه این سیب‌های منحصربفرد لزوماً مغذی‌تر از پسرعموهای درخشان‌تر خود نیستند، اما بدون شک گران‌تر هستند. سیب های الماس سیاه تنها برای چند ماه در سال در دسترس هستند و در یک مدت بسیار محدود تولید می‌شوند. فقط سوپرمارکت‌های سطح بالا آنها را در چین می‌فروشند.

 

خواص سیب برای معده
به طور خلاصه با توجه به اشاراتی که در قسمت قبل هم به این نوع سیب شد، می‌توان در مورد خواص سیب برای معده گفت:

سیب می‌تواند برای محافظت از سلول‌های معده مناسب باشد.
سیب برای بهبود سریع زخم‌های معده مناسب است.
وجود موادی از جمله پلی فنول‌ها می‌تواند به ریسک ابتلا به زخم معده کمک کند.
سیب به دلیل فیبر غنی که دارد، عملیات هضم را راحت‌تر می‌کند.
ماهیت قلیایی موادی مانند منیزم، کلسیم و پتاسیم در سیب می‌تواند برای خنثی کردن اسید معده مناسب باشد.
کاهش رفلاکس معده از فواید سیب است.

 

خواص سیب برای ریه
همچنین در مورد خواص سیب برای قسمت ریه می‌توان گفت:

سیب می‌تواند برای جلوگیری از مشکل سرطان در قسمت ریه مفید باشد. در این حالت این ماده می‌تواند با سرعت خوبی، جلوی سرطان ریه را بگیرد.
این مورد در صورتی محقق می‌شود که خوردن سیب به صورت منظم انجام شود.

 

خواص آب سیب

آب سیب شامل مواد مغذی بسیاری است که از جمله آن می‌توان به ویتامین‌های سی، بی، آهن، کلسیم و غیره اشاره نمود. شما می‌توانید از خواص فیبر آن به واسطه وجود فیتوکمیکال‌ها، فلاونول‌ها و … نیز بهره ببرید. پتاسیم موجود در این ماده نیز می‌تواند با یک وعده در حدود 7 درصد از نیازهای روزانه شما را فراهم نماید.

از جمله خواص این ماده به صورت تیتر وار می‌توان گفت:

بهبود سلامت قلب
بهبود سیستم ایمنی بدن
کاهش خارش، التهاب و چین و چروک‌های پوست
محافظت از سلامت مغز
افزایش و بهبود متابولیسم
بهبود عملکرد کبد
سلامت چشم با ویتامین A
تنظیم سطح استروژن

 

مضرات سیب
بیشتر مشکلات و مضراتی که برای سیب باید عنوان کرد، ناشی از زیاده روی در مصرف آن و یا عدم بهداشتی بودن سیب است. در این خصوص می‌توان گفت:

مضرات زیاده روی در مصرف سیب
به طور کلی افراد و تفریط مشکلات مختلفی را با خود به همراه دارد که در مورد سیب می‌توان گفت:

مشکل گوارشی: اولین مورد، پدید آمدن مشکلات گوارشی است که در این حالت برخلاف خواص سیب برای هضم آسان و کمک به معده، خطر ابتلات به یبوست با زیاده روی مصرف آن ایجاد خواهد شد. افراد باید با توجه به سنی که دارند، در حدود بازه 20 – 40 گرم فیبر در روز مصرف کنند.
نوسان در قند خون: مورد دیگر، ناهماهنگی در قند خون است که به دلیل کربوهیدرات بالای سیب ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به زیاد شدن قند خون شده و برای افراد دیابتی نامناسب باشد.
افزایش وزن: در کنار خواص سیب، به این نکته توجه کنید که مصرف زیاد از حد این میوه می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. بنابراین لازم است میزان مصرف استاندارد آن را تا 2 تا در روز حفظ کنید.
مسمومیت: مورد دیگر ناشی از خوردن دانه‌های سیب است که می‌تواند به علت وجود سیانید منجر به ایجاد مسمومیت در فرد شود.
مضرات مصرف سیب غیربهداشتی
در بخش دیگر از مضرات سیبب بایستی به خطرات ناشسته و کثیف بودن آن در هنگام خوردن صحبت کرد که در این خصوص می‌توان گفت:

بدترین حالت ممکن: در بدترین حالت ممکن سیب می‌تواند حاوی پاتوژن بوده و باعث شود تا آن فرد به مرگ دچار شود.
بیماری‌های گوارشی: در ادامه مورد بالا، از سوی دیگر افرادی هم هستند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و این باعث می‌شود خوردن سیب ناشسته، به بیماری‌های گوارشی دچار شوند.
استفاده از سیب بایستی برای کسانی که معده‌شان ضعیف است، به علت وجود حجم زیادی از پکتین در پوست آن، کامل تمیز شده و با لایه نازکی از پوست آنها مصرف گردد.
توجه کنید که مراحل بسیاری زیادی از زمان تولید تا مصرف توسط مشتری برای سیب طی می‌شود. تا مدت‌ها در باغ‌ها می‌ماند، سپس جمع آوری می‌شود، در جعبه‌های مختلفی به کمک دلال‌ها برای مراکز فروش و یا میدان‌ها ارسال شده و یا ممکن است برای تامین مناسبات خاصی، در انبارها نگهداری شود. بنابراین مهم است که به بهداشت میوه‌ها و سبزی‌ها قبل از مصرف توجه کنید.

دیگر مضرات سیب


گفتیم که مصرف میوه می‌تواند بسته به مزاج آنها برای افراد مختلف مناسب نباشد. بنابراین باید گفت:

مصرف زیاد سیب سبز برای کسانی که مزاج سردی دارند مناسب نیست.
این قاعده برای دیگر سیب‌های زرد و قرمز نیز برای افراد با طبع گرم صدق می‌کند.
افرادی که معده ضعیفی دارند بایستی در مصرف سیب احتیاط کنند.
ضعیف شدن اعصاب مورد دیگری است که در لیست عوارض و مشکلات سیب سبز وجود دارد.
استفاده از سیب ممکن است با برخی از داروهای ضد حساسیت، تداخل داشته باشد.

خواص میوه سیب: هرگز در خوردن آن زیاده روی نکنید!



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
ن : hami70
ت : شنبه 19 فروردين 1402
.

متن آهنگ منتظرم شب تا سحر شاید بیای تو از سفر مازیار فلاحی

 

قسم به باغ قصه ها قسم به خواب بچه ها♫♬
قسم به پاکی دلت که میرسم به ساحلت♫♬
قسم به عاقلانه ها رنگ دل آلاله ها♫♬
♫قسم به حرف آخرم عشقت نمیره از سرم♫♬
نگاه کن به حال من به گریه ی محال من♫♬
نگاه کن که رو سیام دارم به عشق تو میام♫♬
نفس کشیدنم تویی هرلحظه دیدنم تویی♫♬
قسم به بارون به صدات طاقت ندارم تو بیا♫♬
تو جاده ها در به درم نه یه دعا پشت سرم♫♬
منتظرم شب تا سحر شاید بیای تو از سفر♫♬
منو ببخش اگر به تو گفتم نمیخوام برم♫♬
قسم به رنگ اسمون حالا فقط میگم بمون♫♬
قسم به بال شاپرک به دونه های قاصدک♫♬
به روز ابری تنم اونکه پشیمونه منم♫♬
قسم به برگ گلبهار به عطر گیسوی گلا♫♬
♫♬قسم به طاق کفترا طاقت ندارم بخداMusicdel | موزیکدل

 

https://musicdel.ir/single-tracks/182784/



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
ن : hami70
ت : یک شنبه 14 اسفند 1401
.

منطقه اثر سامانه بارشی پنجشنبه( ۱۶ دی ماه) استان‌های سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و نیمه شرقی کرمان خواهد بود

ه گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از ادامه فعالیت سامانه بارشی طی روز پنجشنبه( ۱۶ دی ماه) خبر داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار  نارنجی رنگ از تداوم فعالیت سامانه بارشی در روز پنجشنبه( ۱۶ دی ماه) خبر داد. مخاطراتی نظیر بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، در نواحی مستعد ریزش تگرگ و در نواحی با اقلیم سرد و مرتفع بارش برف درپی فعالیت این سامانه مورد انتظار هستند.

منطقه اثر این سامانه پنجشنبه( ۱۶ دی ماه) استان‌های سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و نیمه شرقی کرمان خواهد بود.

این مخاطرات می‌توانند سبب جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز شوند.

 

توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی است.

 



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 164
|
تعداد امتیازدهندگان : 55
|
مجموع امتیاز : 55
ن : hami70
ت : چهار شنبه 15 دی 1400
.

حوادث ۶ ژانویه ۲۰۲۱ یعنی تسخیر کنگره آمریکا توسط طرفداران دونالد ترامپ، نامزد بازنده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را می‌توان یکی از مهم‌‌ترین رویدادهایی دانست که مشکلات ساختار معیوب دموکراسی آمریکا را به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، فوریه سال  2021 «واحد اطلاعات اکونومیست» (EIU) که شرکتی فعال در زمینه ارائه خدمات پیش‌بینی و مشاوره اقتصادی است برای پنجمین سال متوالی ایالات متحده آمریکا را به عنوان «دموکراسی معیوب» شناسایی کرد. 

در واقع از زمانی که واحد اطلاعات اکونومیست در سال 2006 این شاخص را معرفی کرده روال دموکراسی آمریکا روندی نزولی داشته است. در جدیدترین گزارش که مربوط به سال 2020 است و بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر منتشر شده ایالات متحده پایین‌ترین نمره را به دست آورده است.

گزارش EIU دموکراسی ایالات متحده را در پنج حوزه مورد بررسی قرار می‌دهد: روندهای انتخاباتی و پلورایسم، عملکرد دولت، مشارکت سیاسی، فرهنگ دموکراسی سیاسی و آزادی‌های مدنی. با آنکه در سال 2020 ایالات متحده شاهد بیشترین مشارکت سیاسی بوده، «میزان اعتماد عمومی به روندهای سیاسی» دچار خدشه‌های جدی شده و تضعیف گشته است.

مضاف بر این،  آمریکا به تازگی از سوی مؤسسه بین المللی کمک به دموکراسی و انتخابات (IDEA) برای نخستین بار در فهرست کشورهای «پس‌رونده» قرار گرفته است. «کوین کاساس-زامورا»، دبیر کل این سازمان در مصاحبه‌ای با گاردین درباره این گزارش که آبان‌ماه سال جاری منتشر شده گفت: «تضعیف آشکار دموکراسی در ایالات متحده که مصادیق آن را می‌توان در تمایل فزاینده برای تشکیک در نتایج انتخابات دید، سرکوب مشارکت در انتخابات و دوقطبی‌سازی جزو نگران‌کننده‌ترین تحولات است.»

در سال‌های جدید، روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نقش زیادی در ایجاد این برداشت که دموکراسی آمریکایی در حال سقوط است ایفا کرده است. ترامپ میان مسئولیت‌های کسب و کار شخصی‌اش با وظایف کاخ سفید تعارض منافع ایجاد کرد، به رسانه‌ها لقب « دشمنان مردم» داد، به علم پشت کرد، وظایف وزارت دادگستری و دستگاه‌های اطلاعاتی را سیاسی کرد، روندهای انتخاباتی را به مضحکه گرفت و از پذیرفتن نتیجه انتخابات خودداری کرد.  

تحلیلگران بخصوص، هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در روز 6 ژانویه را تیر خلاص به آن تصویر دموکراسی می‌دانند که آمریکا سال‌ها برای ایجاد آن در اذهان جهانیان هزینه کرده بود. این اتفاق از آن جهت حائز اهمیت بود که نشان داد سیر نزولی حضور آمریکا در عرصه جهانی و بین‌المللی در سیاست‌های داخلی نیز وجود دارد.

آن دسته از کارشناسانی که به دموکراسی آمریکا امید بسته بودند تلاش می‌کردند ترامپ را به عنوان وصله ناجور آمریکا معرفی کرده و اینطور تبلیغ کنند که با رفتن او میراثش نیز به خاک سپرده خواهد شد و آمریکا خواهد توانست تصویر ارائه‌شده از خود به عنوان داعیه‌دار اصلی دموکراسی را کماکان در اذهان جهانیان ادامه دهد.

با این حال، از قرائن مختلف می‌توان به این نتیجه رسید که ترامپ را نمی‌توان عامل و دلیل روند نزولی دموکراسی آمریکایی دانست، بلکه او معلول و مدلول این پدیده است. همان‌طور که از تحلیل گزارش‌های EIU هم برمی‌آید، روند نزول دموکراسی آمریکا سال‌ها پیش از ترامپ آغاز شده، هر چند که او به عنوان کاتالیزور سرعت این روند را به شدت افزایش داد.

در دوران ریاست‌جمهوری «جو بایدن» نیز سقوط کابل و خروج نیروهای آمریکا از افغانستان رویدادهایی در امتداد سقوط دموکراسی آمریکا و خروج آمریکا از صف نخست نظم بین‌المللی دیده شد. 

از آن گذشته، ترامپ به هر اندازه چه در ایجاد و چه در تسریع این پدیده‌ها نقش ایفا کرده باشد متغیری نیست که از صحنه سیاست آمریکا رخت بسته باشد، چرا که در همین انتخابات 2020 نزدیک به 70 میلیون نفر که نزدیک به 50 درصد از شرکت‌کنندگان انتخابات را تشکیل می‌دادند به او و تفکراتش رأی مثبت دادند. او همین حالا در نظرسنجی‌ها مطلوب‌ترین گزینه جمهوری‌خواهان برای شرکت در انتخابات 2024 به شمار می‌رود!

ترامپ را به استناد قرائن مختلف می‌توان ثمره ساختار معیوب نظام سیاسی آمریکا و دموکراسی این کشور دانست. غیرمستقیم بودن اثر رأی مردم، الکتورهای غیرمتعهد،  مباحث مربوط به سرکوب آرا، پدیده «سمندرسازی» یا کژحوزه‌بندی (Gerrymandering)، حذف نامزدهای مستقل، نقش پول‌های فاسد، مکانیسم راه یافتن نامزدها به مناظره‌ها و چندین و چند مشکل دیگر برخی از اصلی‌ترین مشکلات ساختاری نظام سیاسی آمریکا هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 158
|
تعداد امتیازدهندگان : 55
|
مجموع امتیاز : 55
ن : hami70
ت : چهار شنبه 15 دی 1400
.
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 148
|
تعداد امتیازدهندگان : 46
|
مجموع امتیاز : 46

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی